سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبان مهدی عج گچساران

سجاد مقیمی منفرد

جهان امروز،جهان شهرت و ثروت و سرمایه داری است و این سیر ناخجسته تا جایی پیش رفته که پرداختن به مقوله مهم منجی عدالت گستر آخرالزمان را به کام عده ای تلخ می کند


جامعه امروزی، مبحث مهم انتظار را به معنای واقعی و حقیقی خود لمس نکرده و متاسفانه هنوز برای آن جایگاهی در خور شاْن قائل نشده است؛همچنانکه این غربت را در مقوله مباحث مهدویت، در دوره های مختلف گذشته نیز می بینیم.

بشرامروزی که سرگرم مطامع رنگارنگ زندگی عصر صنعت است درگیر چنان ناهنجاری و جنجال فکری است که دائم بسوی جایگاهی ناهموار و بی هدف در حرکت بوده و تنها عده ای قلیل تلاش می کنند تا باورهای مهدویت را در بستر جامعه بسط وگسترش دهند و سیمای حقیقی آنرا به نمایش بگذارند.
البته کار و تلاش در این زمینه نیازمند آگاهی کافی آحاد جامعه و همکاری جمعی در این راستاست.

امروزه لازم است بحث مهم انتظار قائم آل محمد (عج) به شکل بنیادین مورد پ‍ژوهش،مطالعه و اطلاع رسانی قرار گرفته شود تا هم این اعتقاد راستین و بسیار مهم از سطحی نگری و ظاهربینی مصون بماند و هم عمق نیاز بشریت امروز به منجی کاملا مکشوف گردد.
لذا به نظر می آید جهت آسیب شناسی این مقوله و نیز مبارزه با شبهاتی که در اذهان مخاطبان این عرصه ایجاد می شود می بایست چند نکته مهم و اساسی را مورد توجه جدی قرار داد:
1- ایجاد انگیزه و تحول در مخاطب
2ـ آشنایی ومسلط کردن مخاطب به تمامی موضوعات مهدویت
3- ایجاد فضایی جهت مباحثه،تحلیل و بررسی آن مطالب
4- بررسی دیدگاههای صحیح علمی وعقلی در راستای تببین بهتر موضوعات


در اولین گام ذکر این نکته خالی از لطف نیست که چرا مخاطب امروزی نوعا به این مباحث روی نیاورده ودر مسیر چنین خواستگاهی قرار نگرفته واصلا چرا چنین موضوعی او را تکان نداده و به ذهنش فشار نمی آورد که آنرا تحلیل کند.
چرا موضوعی به این مهمی برایش دغدغه نبوده که لااقل به آن بیاندیشد،واین بی توجهی موجب میشود که آنرا برای همیشه به دست فراموشی بسپارد.

پوشیده نیست جهان امروز،جهان شهرت و ثروت و سرمایه داری است و سبقت در کسب مطامع دنیوی و ذخیره اندوخته های مادی، دغدغه اساسی بسیاری از حاکمیت ها و یا حتی بعضی افراد معمولی شده است و این سیر ناخجسته زندگی تا جایی پیش رفته که پرداختن به مقوله مهم منجی عدالت گستر آخرالزمان را به کام عده ای تلخ می کند.این تلخکامی برای آنهایی است که برای آرزوهای مادی خویش مایلند که همه ی شرافتهای معنوی و انسانی را زیر پا بگذارند و در مسیر هوسرانی و ظلم، سرگرم دلبستگی های بیهوده خود باشند.

کاش بشریت امروز وجدان خفته خویش را از این خواب غفلت بیدار میکرد و راز و رمز حیات جاودان را که در انتظار موعود قرار گرفته جستجو می کرد و کمی به این سو قدم برمیداشت وخود را بیمه راه انتظار خورشید قرار میداد.
هر شب اندیشه دیگر کنم ورأی دگر        که من از دست تو فردا بروم جای دگر
بامدادان که برون می نهم ازمنزل پای       حسن عهدم نگذارد که نهم پای دگر
هرکسی را سر چیزی وتمنای کسی است     ما به غیرازتو نداریم تمنای دگر (1)

---
1- سعدی






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89 آبان 17 توسط سجاد مقیمی منفرد
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin

کد صلوات شمار برای وبلاگ