سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبان مهدی عج گچساران

او بانوی کرامت ، محبوبه رضا ، معصومه موسی عروج کرد و یک دنیا اشک و رحمت نصیب قم گشت . از آن پس دلهای هزاران شیعه به ضریح زیبا و با صفای خانم گره خورد و شیعیان هرچه دلتنگی از فقدان مزار بی بی حضرت فاطمه (س) در دل نهفته دارند . اینجا و در کنار بارگاه نورانی این سلاله عشق صمیمانه با حضرت معصومه (س) در میان می گذارند . چه بسا دلهایی که از داغ زهرا سوخته است و برای تسلی خاطر دل در گرو این بارگاه نورانی دارند .
شاعری دلسوخته کلامی زیبا را در این حال و هوا به واژه کشیده که :
آن قبر که در مدینه شد گم پیدا شده در مدینه قم
جضرت معصومه تجلی محبت های فاطمه زهرا (س) است و گاه برای شیعیان واقعی جریانات و حکایاتی به وقوع می پیونند که باور به این حقیقت را استوارتر می گرداند مرحوم آیت ا... مرعشی نجفی مکرر جریان آمدن خویش به قم را اینگونه نقل می کنند که :
پدرم مرحوم آیت ا... سید محمود مرعشی که در نجف اشرف می زیست بسیار علاقمند بود که به طریقی محل قبر شریف جده اش زهرا (س) را بیابد .برای این مقصود مشغول عبادت و ذکر و دعا شد و چهل شب به آن مداومت کرد تا شاید از طریقی از محل مرقد شریف حضرت آگاه گردد شب چهلم بعد از انجام اعمال مخصوص و توسل فراوان به بستر خواب رفت و در عالم خواب به محضر امام باقر (ع) رسید امام به او فرمودند:
"علیک بکریمة اهل البیت".
 ایشان تصور کرد منظور امام از این جمله " حضرت زهرا سلام الله علیها " است عرض کرد : آری قربانت گردم ! من نیز برای این جهت چهل شب به عبادت و توسل پرداختم که محل شریف قبر آن حضرت را دقیقتر بدانم و زیارتش کنم . امام (ع) فرمودند : منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است پس افزودند : به خاطر مصالحی خداوند اراده نموده که قبر حضرت زهرا برای همیشه بر همگان مخفی باشد از این رو قبر حضرت معصومه را تجلیگاه قبر شریف حضرت زهرا (س) قرارداده است . اگر قرار بود قبر حضرت آشکار باشد همان شکوه و عظمتی که برای مرقد حضرت زهرا (س) مقدر بود خداوند برای قبر حضرت معصومه (س) قرار داده است 

بعد از بیدار شدن از خواب آیت ا... سید محمود مرعشی بی درنگ با همه اعضای خانواده اش از نجف اشرف عازم قم شد و به زیارت مرقد حضرت معصومه (س) پرداخت .
آری هرگاه به زیارت محبوبه خدا می روم اشک هایم را نذر مظلومانه آل الله می نمایم تا روزیکه سبز پوش ذوالفقار بدست ، از افق طلوع کند و برمزار غریبانه مادر خویش بارانی شود .
قاصدکها ، پروانه ها و ستاره ها هر روز به نمازهای بانو اقتدا می کنند و چه زیباست عطر محبوبه آل بیت ! وقتی نسیم نوازشگر زیارتنامه چشمهایمان را طراوت می بخشد .






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 فروردین 20 توسط سجاد مقیمی منفرد
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin

کد صلوات شمار برای وبلاگ