سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبان مهدی عج گچساران

پیامبر گرامى اسلام فرمود: چون بنده اى رو به قبله کند و نماز را با اخلاص تمام ، و نیت ناب آغاز کرده تکبیره الاحرام گوید، آن گاه که اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم گفت ، به شماره هر تار مویى که در بدن دارد خداوند ثواب یکسال عبادت در دیوان اعمال او ثبت مى کند، و چون رکوع کند و تسبیح گوید مانند کسى است که به وزن خود زر سرخ در راه خدا صدقه داده باشد.

امام صادق (ع ) فرمود: صلاة فریضة خیر من عشرین حجة و حجة خیر من بیت مملو ذهبا یتصدق منه حتى یفن

یک نماز واجب از بیست حج بالاتر است و یک حج بهتر است از خانه اى که پر از طلا باشد و همه آن در صدقه مصرف شود.

در روایتى وارد شده است که : اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، هر رکعت از نماز آنان ثواب صد و پنجاه نماز را دارد و اگر دو نفر اقتدا کنند هر رکعتى ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بیشتر شوند ثواب نمازشان بیشتر مى شود تا به ده نفر برسند و عده آنان که از ده گذشت ، اگر تمام آسمانها کاغذ و دریاها مرکب و درختان قلم ، و جن و انس و ملائک نویسنده شوند، نمى توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.

امیرالمؤ منین (ع ) فرموده : نماز همسایه مسجد نماز نیست مگر در مسجد. پرسیدند: همسایه مسجد کیست ؟ فرمود: هر کسى که صداى مؤ ذن را بشنود..

امیرالمؤ منین (ع ) فرموده : نماز همسایه مسجد نماز نیست مگر در مسجد. پرسیدند: همسایه مسجد کیست ؟ فرمود: هر کسى که صداى مؤ ذن را بشنود...

رسول خدا (ص ) فرموده : من مشى الى مسجد من مساجد اللّه فله بکل خطوة خطاها حتى یرجع الى منزله عشر حسنات و یمحى عنه عشر سیئات و یرفع له عشر درجات 

هر کس به سوى مسجدى از مساجد گام بردارد، به هر قدمى که در رفت و برگشت برداشته باشد ده حسنه خواهد بود و ده گناه از نامه عملش پاک شود و ده درجه رتبه او را بالا برند.

امام صادق (ع ) فرمود: ایما مسافر صلى الجمعه رغبة فیها و حبا لها، اعطاه اللّه اجر مائة جمعة للمقیم 

هر مسافرى که نماز جمعه را از سر اشتیاق و محبّت به جاى آورد خداوند اجر صد نماز جمعه اى که شخص غیر مسافر مى خواند، به عطا مى فرماید.

حضرت رسول اکرم (ص ) فرمود: من غسل یوم الجمعه و اغتسل فبکروا بتکرودنى فانصت کان له بکل خطوة کاجر عبادة سنة صیامها و قیامها

هر کس وضو بگیرد و در بامداد روز جمعه غسل کند در صبح به مسجد برود و نزدیک شود و (هنگام خطبه ) ساکت باشد و گوش فرا دهد، مانند ثواب یکسال نماز و روزه براى او است .

پیامبر گرامى (ص ) فرمود: من اذن اربعین عاما محتسبا بعثة اللّه عزوجل یوم القیامة و له عمل اربعین صدیقا عملا مبرورا مستقبلا

هر کس چهل سال براى خدا و به حساب خدا اذان بگوید، خداى عزّوجلّ به روز رستاخیز او را مبعوث مى کند در حالى که براى او عمل چهل صدیق است عمل مبرور و مستقبل (قبول شده ) که خدا با اشتیاق و خوشنودى آن عمل را پذیرفته است . همچنانکه مؤ ذّنان را فضیلت است کسى که جواب مؤ ذّن را بگوید نیز ثواب بسیار دارد.

از صادق آل محمد (ع ) روایت است که فرمود: هر که آواز مؤ ذّن را بشنود و بگوید: مرحبا بالقائلین عدلا و مرحبا بالصلوة و اهلا

حق تعالى بفرماید تا هزار حسنه در دیوان عمل او بنویسد و هزار سیئه محو کنند و هزار درجه براى او عطا کنند.

حضرت امیرالمؤ منین (ع ) فرمود: هر کسى یک دهم شب را به نماز بسر برد در حالى که نیتش فقط خدا و اجر الهى باشد، پروردگار به فرشتگان مى فرماید به عدد آنچه که از برگ و دانه و درختان در این شب روییده مى شود و به شماره تمام نى ها و شاخه هاى تازه ، اجر و ثواب براى او بنویسند. و هر کس دو سوّم شب را به نماز بگذراند، به شماره شنهاى بیابان حسنات برایش است ، کمترین حسنه اش سنگین تر از ده برابر کوه احد خواهد بود.






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 فروردین 20 توسط سجاد مقیمی منفرد
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin

کد صلوات شمار برای وبلاگ